עונת המלפפונים 9: בלי ת'חרטויות – פרסמת נסעת!

במקום תיאור אובייקטיבי הרמתם כותרת שערורייתית שמתאימה לצהובון? לא נוראכתבת טור עצבני והטלת רפש במועדון הגדול בארץ ואופן מכירת הכרטיסים בו, שהתברר אח"כ כשטות גמורהאין דבר.
שניים מאתרי הספורט הגדולים בארץ הוכיחו לנו השבוע שלא באמת צריך לדבוק באמינות ומקצועיות כשמסקרים את הספורט בארץ. כמו בפייסבוק, אם לא קיבלתם מספיק לייקים ומה שהעלתם מתברר כנפילה מביכה – אפשר פשוט למחוק ולהעלים ראיות. התנצלות על הטעות? עזבו אתכם משטויות, אף אחד לא ישים לב.

בלאט, תתפטר??

בחמישי שעבר, כמה דקות אחרי סיום משחק ההפסד של מכבי לאולימפיאקוס ביד אליהו יצא אתר One עם הכותרת הבאה, לסיקור המשחק:

One_Headline

מי שנכנס לקרוא את הכתבה וודאי ציפה למצוא שם ניתוח מעמיק של הטעויות שביצע מאמן מכבי תל אביב במהלך המשחק שבעקבותיהם גרם במו ידיו להפסד הקבוצה. אולי אפילו מאמר דעה מנומק של אחד מכותבי האתר המסביר למה לדעתו על דיוויד בלאט לקחת את האחריות למצב הקבוצה. אך אבוי למאוכזבים- לא דעה, לא נימוקים ולא נעליים. למעשה כל מה שניתן היה למצוא בכתבה זהו סיקור "אובייקטיבי" של המשחק.
אתם מבינים את העניין? לא דעת כותב, לא התייחסות למהלכי המאמן – הכותרת הראשית באתר!
אם אתם חושבים שאני שאני מגזים לגמרי בחשיבות העניין, תלכו בעצמכם לאתר ותראו. אה, רגע, אי אפשר. כמה דקות לאחר פרסום הידיעה שונתה הכותרת ל"נפרדה מאירופה: אולימפיאקוס עם 77:78 על מכבי".
אז יכול להיות שאפילו אתר One הגיעה למסקנה שרמת הסיקור יחד עם צבע הקבוצה זה כבר קצת יותר מדי צהוב אפילו לאתר כשלהם? חבל שבתחילת המשחק לא אמרנו "בלי 'תחרטויות".

פלג בחמישי? יום כן יום לא – היום לא

עמיר פלג כותב טורים ל"ידיעות אחרונות" ו-Y- Net כל ראשון וחמישי, ולא סתם טורים. בכתבותיו מקפיד פלג "להיכנס" בכל הבא ליד- מאמנים, עסקנים ולא אחת אף בקולגות שלו. חדי העין שבינינו וודאי שמו לב לרשימה חסרה ברצף הכתבות האחרונות, הכתבה של ה-24.1.13:

לא חסר כאן משהו?

לא חסר כאן משהו?

לכל המודאגים, רציתי להרגיע, פלג לא היה חולה באותו יום חמישי, ה-24.1.13 וחס וחלילה לא לקה במחסום כתיבה שגרם לו להחסיר את הטור. מה שקרה הוא שבטורו בתאריך זה ציין פלג בצורה שקטה נעימה ובלי ניסיון לרמוז שום רמז, כפי שהוא תמיד נוהג, את העובדה שאלכס גלעדי יושב במקום מכובד על הפרקט במשחקי מכבי תל אביב בעוד כוכבי עבר נאלצים לשבת, רחמנא ליצלן, ביציע. על אף הדרך ה"לבבית" בה העביר את האינפורמציה הזאת בטורו, מספר קוראים חסרי דעת הבינו משום מה כי פלג רומז שרק בשל קומבינות יושב גלעדי על הפרקט. רק מאוחר יותר התברר כי גלעדי משלם מחיר מלא על המקומות בהם הוא יושב ואין מדובר במעשה כלשהו של עסקנות וקומבינות.
פלג נאלץ לפרסם הבהרה בטורו ביום חמישי האחרון בו נאמר בזו הלשון "בטור לא נטען שגלעדי מקבל הזמנות, אבל למי שהבין אחרת, זה המקום לעדכן כי אלכס משלם הרבה כסף עבור המקום שלו"
ומה עשו ב-Y-Net? פשוט מחקו את הטור ההוא מארכיון הכתבות. כמה קל, ככה פשוט.
מזל שאת העיתון עצמו אי אפשר למחוק:

"..הדברים מוזרים לא פחות..". אדם משלם על כרטיס ו...הופ. הוא מקבל מקום ישיבה איפה שהוא שילם. באמת נורא מוזר.

"..הדברים מוזרים לא פחות..". אדם משלם על כרטיס ו…הופ. הוא מקבל מקום ישיבה איפה שהוא שילם. באמת נורא מוזר.

אז אני שואל: אם אנחנו הקוראים הטיפשים הבנו בטעות שגלעדי מקבל כרטיסים בקומבינה, מה ש"לא נטען בטור", למה בעצם היה צריך לשחק מחבואים ולהעלים את הכתבה? או במילים אחרות- מי שעושה קריירה על לתפוס פאדיחות – כדאי לו שלא ייצר כאלה בעצמו. לא בושה לטעות. קצת מביך להעלים ראיות.

4

ועוד משהו בקטנה:

בפוסט הקודם קיטרתי על שידורי ה-NBA של ערוץ הספורט כשהוא מפנק אותנו בשידורים של משחקים בינוניים ברמת שידור נמוכה בערוץ הבסיסי בעוד שומר את האיכות לערוצים בתשלום. אז השבוע הערוץ "הראה לי מה זה" והעביר את שני השידורים של יום ראשון בערוץ בתשלום.
דיי, למדתי את הלקח, אני מצטער- יותר לא אתלונן, גם אם תשדרו בערוץ הבסיסי את שידורי ליגת בתי האבות של אזור השרון- אני אשאר אסיר תודה ואתנהג יפה. מבטיח. רק אל תיקחו לנו את הכדורסל.

אם אהבתם, תנו ב-like,  אם ממש אהבתם תנו ב- share. לעמוד הפייסבוק.

פוסט זה פורסם בקטגוריה NBA, אוהדים, ביקורת, דיוויד בלאט, מכבי ת"א, ספורט, תקשורת ספורט, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על עונת המלפפונים 9: בלי ת'חרטויות – פרסמת נסעת!

  1. אורן הגיב:

    מעניין אם גם ברוסיה קראו לבלאט להתפטר מאימון הנבחרת ברגע שדברים לא הלכו כמו שהם ציפו בעונה אחת?
    ובקשר להערה בסוף על שידורי ה NBA. אני כל כך מזדהה. כבר שנים זה ככה – התחלנו עם ערוץ 5.
    אז העבירו את כל התכנים הטובים ל 5 פלוס. לא רק את ה NBA אלא גם את כל השדיורים המעניינים של כל ענפי הספורט באופן כללי. לפעמים להסתכל על לוח השדיורים של ערוץ 5 זה פשוט בדיחה. לא רחוק היום בו ישדרו בערוץ הזה פולו, במיוחד בשביל מאות אלפי אוהדי הענף הזה בארץ.
    ואז כמובן ש 5 פלוס לא הספיק אז העבירו את כל התכנים הכי טובים לערוצים שהם בתשלום עוד יותר גדול.
    את הערוצים כאלה כבר לא קניתי, כי יש גבול לכל תעלול. הלוואי שנארגן חרם על הערוצים האלה וכולנו נתנתק מהם…

  2. היי שירן,
    קודם כל תודה רבה על התגובה.
    אם עמיר פלג חשף את האתר לתביעות כנראה הוא טעה במה שאמר. לכן אין מקום להגיד בהבהרה שלו ש"בטור לא נטען…אבל אולי מישהו הבין אחרת..". אם טעית- תגיד שטעית. אם לא טענת את זה- אז אין סיבה להוריד את הטור מהאתר.
    אני מסכים לגמרי שעמיר פלג הוא אכן עיתונאי נושך, ובדר"כ כשלא נתפס לקטנוניות הוא גם שנון. בשום מקום פה למעלה לא טענתי אחרת. מה שטענתי, שדווקא כעיתונאי נושך שניזון מטעויותיהם של אחרים, הוא צריך להיות הראשון שיודע להודות בטעויותיו. לכן זה מאכזב שזו הדרך שלו (ושל האתר) לטפל בזה. זו דעתי.

    בקשר להערה שלך על מכבי- אתה ממש לא בכיוון…:)

  3. שירן הגיב:

    לא אהבתי, כי גם מה שאתה כותב זה שטויות.עמיר פלג לא העלים ראיות אלא הוריד טור שיכל לגרום לתביעה נגד האתר או הכותב. עמיר פלג הוא עיתונאי נושך ושנון, משתדל תמיד להיות חסר פניות. מעניין שפה בבלוג אתה מגונן כנגד 2 כתבות שעוסקות במכבי ומציגות אותה באור רע.

כתיבת תגובה