עונת המלפפונים 8: הכל בגלל בלאט! וואלה??

מכבי ת"א כדורסל כנראה לא תגיע השנה אפילו לשלב הטופ 16. תקציב בינוני, שחקנים שלא מספקים את הסחורה ושערוריות שסבבו את הקבוצה כנראה בכלל לא קשורים לחוסר ההצלחה הזה. כך לפחות נראה מהסיקור של אתר "וואלה", שמצא את האשם הבלעדי – הכל בגלל דיוויד בלאט!

בלאט. האשם הבלעדי?

בלאט. האשם הבלעדי?

אם תשאלו את דיוויד בלאט, קרוב לוודאי שאפילו הוא יודה בפה מלא שמכבי ת"א שלו נמצאת באחת מהעונות האירופאיות החלשות שלה בשנים האחרונות. בלאט, מאמן שלא בורח מאחריות אישית, יודע שהוא נכשל בבחירת השחקנים השנה, ביצירת היררכיה ברורה, מציאת מנהיג ומיקסום הפוטנציאל האישי והקבוצתי של שחקניו.
עם כל זאת,לא צריך להתאמץ מדי כדי למצוא גורמים נוספים לחוסר ההצלחה היחסי: שחקן שבמקום להמשיך את עונת הפריצה שלו מתקשה לשמור על יציבות (אוחיון), זר בעל קבלות מוכחות באירופה שלא הצליח להתאקלם בקצב הרצוי ביד אליהו (ניק קיינר מדלי), שלא לדבר על שחקנים שנתפסו בקלקלתם וסחבו את הקבוצה לשערוריות מתוקשרות.
בנוסף, התקציב של מכבי כבר מזמן לא מהגדולים ביבשת ושחקנים שמצליחים כאן עונה אחת בורחים לכסף הגדול. קשה לצפות ממאמן, מוכשר ככל שיהיה, להצליח בכל שנה ושנה למצוא את השחקנים הזולים והטובים ולהרכיב מחדש תוך כמה חודשים פאזל מושלם. בשנים האחרונות בלאט הוכיח לא אחת כי הוא יודע לעשות זאת טוב לפחות כמו המאמנים הגדולים ביבשת. השנה זה לא הצליח.

את אתר "וואלה", כל זה לא ממש מעניין. נראה שהאתר שמסקר את מכבי צמוד צמוד הן ביורוליג והן בליגה מכיר רק סיבה אחת לכשלונות של מכבי השנה. אם בוחנים את 10 הכותרות העוסקות במכבי בשבועות האחרונים, ב-6 (!) מתוכן מודגש שמו של בלאט, ולא לחיוב:
-"הכישלון הכי גדול של דייויד בלאט". אתר וואלה ספורט, יום ראשון, 6 בינואר.
-"בין גרשון לשרף:…כמו שני המאמנים האגדיים, גם בלאט מסוגל להפסיד שחקנים בגלל עקשנות לא מובנת". אתר וואלה ספורט, יום שישי 11 בינואר.
-"הניצחון של מכבי ת"א על פנרבחצ'ה/אולקר הוכיח שדיוויד בלאט היה חייב להשתמש במורן רוט מזמן". אתר וואלה ספורט, יום שישי 11 בינואר.
-"קפא על השמרים…במקום להגיב לריצה של חימקי, דיוויד בלאט ביכה את מר גורלו ופשוט לא הצליח לתפקד" אתר וואלה ספורט, יום שישי 18 בינואר.
-"תסכול במכבי תל אביב: "לא תמיד מבינים את בלאט" . אתר וואלה ספורט, יום שבת 19 בינואר.
"בלאט, תלמד משהו מפיני: שי האוזמן על הרוטציה של מכבי ת"א". אתר וואלה ספורט, יום שלישי 22 בינואר.

דייוויד בלאט הוא מאמן כדורסל עם קבלות, הרבה קבלות. אליפות אירופה סנסציונית ומדליה אולימפית עם נבחרת רוסיה בנוסף להגעה לפיינל פור עם קבוצות יחסית נחותות על הנייר הן רק חלק מהדוגמאות.
האמת, אני לא מבין גדול בפוליטיקה. האם מדובר בסתם מקריות? האם באמת חושבים ב"וואלה" שבלאט מאמן כ"כ חלש? או שאולי באתר היו מעדיפים לראות מאמן אחר במכבי?
וואלה, שווה בדיקה!

4

ועוד משהו בקטנה:
ביום שני ערוץ הספורט פינק אותנו בשני שידורים ישירים מה-NBA.
אך ראו זה פלא, השידור הראשון, של המשחק ה(לכאורה) פחות מעניין שודר בערוץ 5 במסגרת הערוצים הבסיסיים מלווה בשדרן יחיד מהדרג המשני של הערוץ וללא פרשן. לעומת זאת, המשחק המעניין, הדרבי של ניו יורק הועבר בערוץ 5 פלוס לייב, המצריך תשלום נוסף ולווה בצוות המרכזי של הערוץ, שדרן + פרשן.
ועל זה נאמר, עולם כמנהגו נוהג, אין קץ לזלזול, או ברוח היום הזה- "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם…"

 לתגובות- גם בעמוד הפייסבוק של הבלוג

פוסט זה פורסם בקטגוריה NBA, אוהדים, ביקורת, דיוויד בלאט, מכבי ת"א, ספורט, תקשורת ספורט, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

11 תגובות על עונת המלפפונים 8: הכל בגלל בלאט! וואלה??

  1. אייל הגיב:

    וואלה הם אנטי-מכבי רציניים ביותר.
    הם לכאורה מסקרים אותם יסודי ומקיף, אבל הם כ"כ (!) אנטי מכבי, והכתבות שלהם כ"כ מגמתיות נגד כל דבר שזז שם, גם אם הוא לחיוב בלבד – שאני פשוט לא קורא שם על מכבי. נקודה.

    אגב, מאז שעפר שלח לא מפרשן את מכבי- דברי ה"פרשנות" של ניב רסקין נשמעים יותר, יותר מדי אם תשאל אותי.
    אין על עפר שלח!

    • אייל, תודה על התגובה.
      לגבי האתר- אני לא באמת יודע, אתה חושב שמדובר כאן במגמתיות מכוונת? למה להם להיות ככה?
      לגבי רסקין- איזה דברי פרשנות? "ווינר שוט" או "נשארו עוד 222 לסוף המשחק כשהתוצאה היא 77 77" ו"מכבי מתפוצצת על פרוקרום"…כאלה?..:)
      כן, שלח בהחלט חסר, אני מקווה שהוא הלך למקומות בהם הוא יועיל אף יותר.

  2. עדי,
    אם אתה לא מבין את השימוש שלי במילה "אינטרסים", אני אסביר: זה לא סוד שקיימים בתקשורת הספורט (והתקשורת בכלל) כלי תקשורת שמקדמים אינטרסים של שחקנים מרכזיים בתחום (מישהו אמר עיתון "ישראל היום"?).
    מאד יתכן, שכמו שאמרת כל מה שיש כאן זה עיתונות ברמה נמוכה שנטפלת למה שהכי קל להטפל אליו. זה גרוע וצריך למחות על כך. חלק מהרעיון של הבלוג שלי הוא לעשות בדיוק כך.
    אבל יש עוד אופציה גרועה אף יותר, והיא שאתרים מסויימים מקדמים אינטרסים שונים, למשל בעלי קבוצה, שיצאו בראיונות לא "אוהדים" כלפי המאמן שלהם כבר בסוף העונה שעברה והיו שמחים להפיל את האחריות לכשלון הקבוצה העונה עליו וכך להכשיר את הקרקע לפיטוריו.
    רוב הסיכויים שאני טועה וזה לא המצב. ככה חשבו גם לגבי האסקולה הפיתגוראית שהפריחה האשמות כאילו כדור הארץ הוא עגול…

    • עדי הגיב:

      זה אולי לא סוד, אבל טענה אמורפית כזו פשוט לא מעניינת. במקרה של ישראל היום ברור לכולם מי מנסה לקדם את מי, ואפשר לתת לזה אין סוף דוגמאות ואישושים. אם יש לך בראש גוף ספציפי שמנסה לקדם אנשים ספציפיים, תתכבד ותציג את הקייס שלך (או לחילופין מישהו ספציפי ששומר טינה לבלאט, או אחד מצירי הכוח במכבי שמתנגדים לבלאט ויש להם סוג של מניות בוואלה!, אז תציג את ההשערה שלך ומה עומד מאחוריה).
      לפחות על פי הדברים שאתה מעלה בפוסט שלך, ההסבר הפשוט יותר הוא כתיבה גרועה ומגמתית, ולא אג'נדה נסתרת. (מוזר לשמוע דוס שמקבל על עצמו את העקרונות של התער של אוקהאם, נכון?). כל עוד אתה לא מציג את הבסיס לטענה החריפה שלך אלא רק את מה שנמצא כאן, אז אין כאן יותר מרכילות.

      • לדעתי הטענה היא לא אמורפית (נתתי סדרה של חיזוקים, לא הוכחות, חיזוקים) ובטח שלא "לא מעניינת" (אבל לא אכריח אותך להתעניין במה שמעניין אותי…)
        במקרה של ישראל היום זה ברור לכולם (למרות שגם שם אין שום הוכחה להבנתי). אין לי אף שם של עיתונאי /אתר X שמנסה לקדם את אדם Y בתמורה לכך וכך על גבו של איש Z אבל אני מציג בפנייך את האופציה שבדומה למקומות אחרים שבהם כבר קיבלת למרות שלא ראית הוכחה שזה המצב, יתכן וזה המצב גם במקרה זה.
        שוב, עדיין זה יכול להיות גם סתם עיתונאות רעה. גם בפוסט אני לא פוסל אופציה כזאת ("האם מדובר בסתם מקריות? האם באמת חושבים ב"וואלה" שבלאט מאמן כ"כ חלש?"). אני באופן אישי חושב שיש כאן יותר מזה.

  3. עדי הגיב:

    אני לא כל כך מבין את השימוש החוזר שלך ב"אינטרסים". איזה "ריח לא טוב של אינטרסים" יש כאן? יש בעיתונות הספורט, כמו בתקשורת בכלל, עיתונות צהובה ולא מעמיקה, שמחפשת כותרות שתמשוכנה הקלקות וטוקבקים, רצוי כמה שיותר חריפים וארסיים. המקום הקל הוא לסמן מטרה, ולהמשיך ולפגוע בה כדי לשמר את תחושת ה"צדקתי". אבל מעבר לחוסר מקצועיות המשווע הזה, איזה אינטרסים מתחבאים כאן? מנסים לקדם מאמן אחר במקומו? לחזק את מעמדו של פדרמן על פני אחד מהקופים האחרים במכבי? חבל ללכת למקומות הקונספירטיביים כשהאמת כנראה פשוטה הרבה יותר, שכנראה לאנשים משלמים על כמות מילים מסויימת והם צריכים למלא את הכמות איכשהו.

    וכן, "שמעון מזרחי תתאבד כבר" הוא איחול!, איחול לכדורסל הישראלי. (נכון, אני לא באמת רוצה שהוא ימות, אבל כן הייתי שמח יותר אם לא הייתי רואה אותו בנוף הכדורסל שלי, ולפרישתו המוקדמת והבריאה (!) אני קורא בחפץ לב בלי שום הסתייגות).

  4. רויטל,
    אני מסכים שבלאט לא היה צריך להגיד את הדברים האלו, א. כי הוא צריך לדעת טוב יותר ב. כי הוא דמות מחנכת. ג. כי הוא מעליב את קהילת המפגרים..
    יתכן מאד והיה מגיע לו עונש על זה. "שמעון מזרחי תתאבד כבר" זה כן ועוד איך קללה, לא יודע איך אפשר לטעון אחרת. אז מה זה? איחול?

    אבל למה את חושבת שבלאט הוא בכיין? ומה העניין עם תעודת המאמן? את מי זה מעניין?? ומעל הכל- זה לא הנקודה המרכזית כאן. יכול להיות שהוא מאמן גרוע (את יודעת שהוא לא), יכול להיות שהוא האשם הבלעדי במצב של מכבי (כל מי שעיניו בראשו יודע שהוא לא), אבל המגמתיות של הסיקור של אתר אחד מעלה ריח לא טוב של אינטרסים- וזה מה שניסיתי להגיד כאן.

    ובקשר להערה האחרונה- לשים את ה-NBA באותו קטגוריה עם מרוץ מכוניות וכדוריד זה פשוט חוסר פרופורציות משווע. אין בינינו וויכוח שכדורגל וכדורסל (ישראלי ואירופאי) פופולאריים בהרבה וצריכים לקבל קדימות, אבל אם כבר משדרים שני משחקים, אז למה תמיד לשים את המעניין יותר בערוץ בתשלום? ולמה לזלזל בצופים עד כדי כך שאפילו צוות שלם של שדר ופרשן אי אפשר לשים? אם אתם לא יכולים לשים שידור ברמה, אל תשימו. פשוט גישה מזלזלת.

  5. Revital Davis הגיב:

    שבלאט הבכיין יילך להוציא תעודת אימון. ויותר חשוב: שילמד ש"שמעון מזרחי תתאבד כבר" זה לא קללה, לא איום ולא בטיח. הקטע של הרעיון שלו בראשון לציון מיום ראשון ("חבורת מפגרים") הוא בושה וחרפה. שחקן שהיה אומר את זה על אוהדים היה מקבל קנס (או כרטיס אדום בכדורגל). אבל כנראה לאפס הזה מותר הכל.

    בקשר לספורט 5+ – אני חולקת עליך. נבא הוא המקרה הקלאסי שבו ערוץ 5+ איכשהו מצדיק את עצמו. דווקא את הספורט הנישתי, שאין לו הרבה צופים ורייטינג (נבא, כדוריד, מירוצי מכוניות ומי אמר פוקר?) צריך לשים בערוצי התשלום. את הבסיס, כדורגל אירופאי וישראלי, וכדורסל ישראלי – צריך לתת ללא תמורה כי זה "הלחם והחמאה" של שידורי הספורט. מי שרוצה יותר – שישלם. אני מסכימה איתך לגבי ה"פראיירים".היום הכל זמין באינטרנט, חלקו אפילו באיכות לא רעה בכלל, ובזול או בחינם לגמרי.

  6. עדי- חוץ מכמות הפעמים שאמרת "מזמן" שגרמו לי להרגיש קצת אני מסכים איתך. גם לגבי בלאט וגם לגבי השידורים.
    השידורים סתם מרגיזים. הסיקור המגמתי של בלאט מעלה שאלות שאותי אישית יותר מפחידות לגבי אמינות ואינטרסנטיות התקשורת הכביכול אוביקטיבית בארץ.
    רונן- כמו שאמרתי, אם אתה באמת מאמין שכל מה שמדובר כאן זה "שהכי קל להאשים את המאמן" אז מצבך יותר טוב ממצבי. עם קביעה כזאת פשוט לא הייתי מסכים, שזה בסדר גמור מבחינתי, לא חייב להסכים עם כל דיעה. עם אופציות שיש סיבות אחרות למגמתיות קצת יותר קשה לי להשלים…

  7. רונן הגיב:

    אני מסכים עם זה שקל לתקשורת למצוא אשמים, ובמקרה הזה המאמן היא הכתובת הראשונה.
    דיוויד בלאט הוא מאמן שגדול על הליגה שלנו וגדול על מכבי.

  8. עדי הגיב:

    בלאט כבר שנים מוכיח שהוא בטופ. ( גם כשהוא לא היה ברשימת מקבלי הקרדיטים, בעונות הממש מוצלחות- הוא העה מאחורי הקלעים).
    ומכבי? כבר מזמן לא מכבי אלא אוסף של שחקנים, שבמקרה הטוב משחק 2-3 שנים יחד ומתגבש.. בד״כ זה פחות.. אז מה הפלא?!?
    ושידורי ספוט כבר מזמן הפכו להיות לפראיירים- יש מי שישלם אז יש מי שיקח.. אנחנו כבר מזמן הבנו את זה ורואים באינטרנט ( גם אם הפרשן ברוסית או כל שםה אחרת..)

כתיבת תגובה